Poza działalnością w zakresie usług graficznych, zajmuję się również szkoleniem w zakresie grafiki komputerowej. Skupiam się głównie na nauczaniu indywidualnym (także w domu klienta - Kraków i okolice), ale możliwe są również kursy grupowe w razie zainteresowania większej liczby osób.

Nauka oprogramowania

Prowadzę szkolenia z obsługi programów takich jak:

Adobe Photoshop - podstawowe narzędzie w pracy współczesnego grafika. Program ten jest przeznaczony do obróbki zdjęć, retuszu, fotomontażu itp., ale jest również potężnym narzędziem do projektowania graficznego plakatów, ulotek itp., layoutów stron internetowych oraz niemalże wszelkich statycznych form graficznych. Ponadto jest on niezbędny w pracy z innymi programami graficznymi wspierając ich możliwości.

Adobe Illustrator - program do grafiki wektorowej. Ważne i potężne narzędzie do tworzenia plakatów, wizytówek, ulotek, logo i wszelkiej identyfikacji wizualnej. Razem z Adobe Photoshop są podstawowymi narzędziami w codziennej pracy grafika.

Blender (program do grafiki 3d) - niezwykły program do grafiki 3d. Pozwala na tworzenie zarówno statycznych grafik jak i animacji w tej technice. Kompletny program do wszelkich zastosowań 3d takich jak wizualizacje architektoniczne, produktowe, plakaty czy nawet do efektów specjalnych w filmach. Również niezwykle przydatny przy projektowaniu graficznym. Polecam zwłaszcza osobom nie mającym wcześniej styczności z grafiką 3d. Ponadto program jest dostępny legalnie kompletnie za darmo (w ramach tzw. ruchu open source), co czyni go niezwykle atrakcyjną propozycją dla małch firm i indywidualnych użytkowników. Pomimo, iż jest on dostępny nieodpłatnie to jest to bardzo profesjonalne narzędzie konkurujące z programami wartymi kilka/kilkanaście tyś. złotych, takimi jak 3ds max czy Maya.

Adobe After Effects - narzędzie do obróbki video, efektów specjalnych oraz do animacji 2d. Można go opisać jako "Photoshop dla filmu". Program pozwala na tworzenie animacji, korekcję koloru, montowanie obrazu z elementami 3d, tworzenie animowanych infografik, ciekawych prezentacji, podmianę elementów na inny, usuwanie obiektów i wiele innych. Zaawansowane narzędzie do tzw. compositingu.

Większość prac, które można oglądać w zakładce portfolio, zostały stworzone przy pomocy wspomnianego wyżej oprogramowania.

Metoda nauczania

Proponowana przeze mnie metoda nauczania polega nie tylko na nauczaniu oprogramowania, ale na rozwiązywaniu "problemów" graficznych czyli na uczeniu się w trakcie tworzenia konkretnej pracy. Poprzez takie podejście uczeń poznaje program na bieżąco tworząc dany projekt i nie tylko przyswaja sobie konkretne funkcje programu, ale także uczy się wykorzystywać je w sposób twórczy. Ważne, by nie tylko wiedzieć co potrafi program, ale jak w praktyce wykorzystywać jego poszczególne funkcje w różnorodny sposób.

W wypadku indywidualnych zajęć Kurs nauki grafiki zostaje dopasowany do indywidualnych potrzeb ucznia, np. grafika na potrzeby poligrafii (druku) lub wizualizacje architektoniczne. Ponadto dla wszystkich początkujących uczniów kurs jest uzupełniony o niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu grafiki jak przygotowanie do druku, różnica pomiędzy grafiką wektorową, a rastrową, wiedzę z zakresu formatów plików i wszystko to, co jest potrzebne do codziennej pracy grafika.

Uczniowie mogą również liczyć na porady oraz informacje jak najlepiej jest kształcić się samemu oraz gdzie można znaleźć niezbędne informacje do dalszego rozwoju po zakończeniu kursu.

Wszystkich zainteresowanych, zarówno początkujących, jak i tych którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności graficzne, proszę o kontakt na batory.mj@gmail.com.

Ilość zajęć oraz ich koszt jest ustalany indywidualnie.